BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.........

..

..

Monday, January 3, 2011

nukilan 2011

malam ini aku menghitung jari..dan terpanggil untuk menulis sesuatu di blog ini..sdar xsdar...dah masuk hari yg ke4 2010 meninggalkan aku....teringat kata2 imam Al Ghazali....perkara pling jauh dalam hidup kta adalah mase lalu...namun aku tdak ape lg pesannye..perkara yg mkin hari mkin hmpir dgn aku adalah mati.....terasa bagai semlam aku mninggal 2010...dn melangkah ke alam 2011 ....sblum aku hnyut dgn dunia aty aku terusik dgn ajal yg makin hampir...terknang dosa2 yang lalu yg ku lakukan..dan aku mengharap hdyah dan ptunjuk dr Allah supya aku tdak mgulang lagi ape yg pnah aku lakukan.....aku harap penglaman dan ape yg aku lalui di 2010 akan menjadi semangat dan pendorong untuk aku mlangkah dengan tabaah bersama 2011..sgala pahit, manis, sdey dan gmbira aku di 2010 akan menjadi guru untuk diri aku di tahun 2011..sbb pengalaman adalah guru yg pling baik dalam hdup......mudah2an sume itu menjadi panduan untuk aku lbih sdia untuk mghadapi sesuatu,....moga2 tiada lagi luka dihati.....aku tdak mmpunyai azam baru pd tiap2 tahun baru...sbb azam ak dari dulu....aku hndak jadi anak yng soleh...k2 aku nak jd sowg yg mhir dalam bidang agama..ke3 aku nak kejar cita2 aku iaitu menjadi seorng motivator...dan akhir skali aku nak memiliki cnta idaman aku berlandaskan cinta TUHAN aku......bukan bermakna aku tidak ade azam baru menandakan aku seorang yg tidak ade wawasan atau impian......salah satu sbb nye aku tidak inginkan impian aku yg dari kecil aku ingin kan akan ilang tiap kali timbul nye tahun baru,....aku x ingin kan bla muncul 2011 aku akn lupekan azam aku pda tahun 2010...aku harap azam aku trus berterusan hgga sume nye tercapai..


namun begitu aku tdak lupe...aku xkan biarkan hdup aku brada di takuk yg lame...aku akan cuba bwa perubahan dalam hdup tiap kali tahun baru menjelma....namun aku bersyukur muncul nye 2011 allah telah kurniakan aku 3 shabat yang benar2 pham dan serupa khendak nya seperti aku...pemikiran kami serupa...aku harap ukhwah ni akan terjalin sampy bla2.......ijam : aku akan hargai pengorbanan ko smpy bla2....x jemu lyan krenah kaami ber3.....kreta mu sungguh berjasa...meluncur keemane shaja khendak jiwa.....huhu...ko la mmber terbaik broo....meringankan bebn hdup ckit dikampus nie......acik : ko la kawan pling gla...satu kpalee ngan aku..seorang penglipur lara dan pengubat duka....passti satu ary nnty bla da berchaya mata....ko la yg akn sring aku cite kat anak2 aku...huuhu..jauh berangan....pape pn glak tawa mu xkan pnah aku lupe...wat hizami lak : tempat untuk aku bercerita....sbb otak ko pnuh ngn idea dan kata2 semangat dan nasihat untuk memupuk jiwa....bla ade mslah...pasti ko yg ptame taw sumenye..pape pn nshat n kta2 ko msti mlekat dijiwa nie...mudah2an....n aku harap aku juga menjadi salah satu faktor kepada senyum dan gelak tawa kalian..walaupun aku taw diri nie serba kekurangan....mgkin juga aku x taw dalam diam aku mlukakn aty2 kalian....ape2 aku doakan moga pershabatan kta nie mkin akrab dan trus dan trus berpanjangan.
rakan seperjuangan
..
wat rakan seperjuangan...x kira dp1 or dp2......aku harap ukhwah antara trus kuat...harap tiada anasir2 yg mnyebab kan pergolakan kumpulan ini....kita dalam satu jabatan usaha naik kaan jabatan kta same2....aku harap kalian sume dapt membantu ape yg lmah pada ku...moga kta sume saling tolong menolong.....khas wat DP1 2011...same2 la kte berjuang di dalm medan jihad nie,....medan ilmu....

n yang terakhir....wat dia yng istimewa...jadikan sume penderitaan 2 sbgai landasan atau jalan untuk mlangkah ke arah kejayaan...aku salu doakan yg terbaik baik untuk mu,.,.,,jadi kan solat dan sabar sebagai pembantu..doa sebagai senjata dan iman sebagai perisai untuk menempuh segala rintangan,,,,,...wassalam..

0 comments:

doa..


pesan utk remaja