BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.........

..

..

Sunday, January 9, 2011

jadikan dia milikku.....

kadang kala terfikir diri ini benar jahil...mengejar sesuatu yang x pasti...tp hati trus yakin menyatakan dia milikku....terimbau kembali semua kenangan manis dulu..aku punye kekuatan untuk tersenyum....sume janji2...kata2 dan segalanya yg dtg dr nya bermain difikran ku....bg aku dia adlah anugerah yang allah beri pdaku...dia mgubah segala hdupku....terpancar satu persatu kenangan manis antara aku dan dia didalam setiap langkah ketika aku hendak menuju ke kelas. fikiran ku melayang  ke saat pertemuan pertama aku dan dirinya...bagai kan baru semalam berlaku perkara itu...masih hangat dan segar difikiran ku. sapaan darinya membuat kaan akku tersedar dr berlamun memandang keindahan wajahnya..senyuman nya benar2 meenarik perhatian aku...hgga membuat kan aku tdak sedar diriku diketwakan olehnya dan rakan baik ku...aku bgun dan menepuk kotoran di seluar...setellah aku jatuh di hadapan sidia stelah ditolak oleh kwan ku..satu perkara yg betul2 memalukan bg diriku...tetapi perkara itu benar2 indah dlm hidup ku...x mungkin dapat aku lupakan ...andailah dapat ku undurkan masa ..pasti xkan ku sia2 kan segalanya.....aku trus bgun dan beredar dr situ tanpa sebarang kata kluar dr mulut ku....tiada senyuman dapat ku ukir...muka ku trasa panas...jantung ku berdegup dgn laju..aku mlangkah dgn cepat......tergambar kembali snyuman nya.....ku menoleh kebelakang sketika.....aku trasa driku tdak berada di dunia yang nyata...satu persaaan yang benr2 pelik yg xpernah kulalui.....ingin benar mengetahui siapa gadis ayu itu...lirikan matanya ...ukiran senyumnya benar meruntun hati ku....ade satu perasaan yang melonjak2 dalam hati ku..hati berkata "siapa gadis itu ,ingin benar mengenalinya"...lantas ku bertanya pada kawan ku..."wan siapa perempuan tu"...lalu wan menjwab soalan ku sambil tersenyum"die lah dak baru kat sek kta....die bru je pndah dr sek lame die, cantikkan?hehe..."hati aku mkin mlonjak untuk mngenal die dgn lebih rapat....ak hnya mengangguk kan kpale sbgai tnda respon kpd jawapn wan td...lalu aku pun pulang kerumah bersama kawan2 ku...spanjang perjalanan aku diam dan tdak berkata2...ape yg bermain dfkran ku hnya peristwa td...antra ak dan die...snyuman nya xpadam2 dlm fkran ku..aku menjadi hairan.tidak pernah aku merasa kekok sebigini bila berhadapan dengan mana2 perempuan.tiba2 suara arif mengejutkan aku dari lamunan. "oi ijam!nape ko senyap je dr td??macam ade masalah je."aku menjawab tanpa memandang arif "ish mane ade.ko ni pandai je la arif.aku ok la cuma ak pnta sikit je."tiba2 wan mencelah perbualan antara aku dan arif. "ijam tu tgh angau kat budak baru kat sekolah kta 2"lantas arif dan wan gelak bagi memecah suasana suram aku.wan dan arif adalah kawan baik aku di sekolah.kami ber3 tinggal di dalam satu taman yang sama.rindu benar rasa nya suasana di sekolah dulu.gelak tawa dan gelagat mereka membuat kan aku tersenyum sendirian. jam 8.30 bermula nya kuliah bersama encik hizami bagi subjek sejarah malaysia.aku melihat jam ditangan, jarum menunjukkan pukul 8.15 minit pg.rasnya aku belum terlambat dan kuliah pun belum bermula. setibanya aku didewan kuliah, hampir semua kerusi dipenuhi oleh siswa dan siswi. suasana bising di dalam dewan kuliah memecah keheningan pagi bg mengisi waktu kosong sblum sampai nya pensyarah. sedangkan aku masih mencari-cari kerusi kosong untuk aku duduki. tiba2 terdengar suara seseorang menjerit-jerit memanggil namaku yang datang dari arah kiri ku. lalu ku menoleh dan memandang kearah laungan suara itu.aku melihat harith sedang melambai-lambai kan tangan nya dan memberi isyarat di sebelah nya mempunyai satu kerusi kosong. lantas aku berjalan menuju ke arah nya dan menapak anak tangga satu persatu lalu duduk di kerusi kosong itu.harith adalah kawan baik ku di kampus.dia seorang yang mudah di dampingi dan senang di ajak berbincang. " lambat kau datang pagi ini ijam?biasanya kau sampai dulu sebelum aku." harith bertanya sambil membelek-belek failnya yang sentiasa dibawa kehulu kehilir. aku diam tanpa sebarang kata.harith mngeluar kan sehelai kertas daripada fail nya dan mnyerahkan nya kepada ku. "ni borang untuk program yang telah disusun oleh pihak kolej.kita di minta untuk menjaya kan program ini. puan eza telah pilih ko dan aku untuk mengisi kekosongan urusetia dalam program tu nanti.kalau x salah aku program 2 akan diadakan di sekolah menengah raja muda musa."harith menerangkan segalanya tanpa disoal.aku terdiam seketika.sekolah menengah raja muda musa bermain difikiran ku.membuatkan hati berat hendak ke sekolah lama ku itu. berbagai kenangan yang dah tertanam di sana. tak ingin aku ingat semuanya kembali.

0 comments:

doa..


pesan utk remaja