BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.........

..

..

Monday, December 27, 2010

ape benar dia milik ku..seorang akhwat yang selalu di dalam doa ku

Inilah goresan pena dari sang ikhwan (ana) yang mendambakan akhwat sholehah, yang boleh bersama untuk mencintai Mu Ya Robbi dan mencintai Muhammad Shalallahu'alaihi wassalam.
Yaa ... ... Rabbi ... ... ..Aku berdoa untuk seorang akhwat yang akan menjadi sebahagian dari hidupkuSeseorang yang sangat mencintaiMu lebih dari segala sesuatuSeorang yang akan meletakkanku pada posisi di hatinya setelah Engkau dan Muhammad shallahu'alaihiwasalamSeseorang yang hidup bukan untuk dirinya sendiri, tetapi juga untuk-Mu dan orang lain
Wajah, fisik, status atau harta tidaklah pentingYang terpenting adalah hati yang sungguh mencintai dan dekat dengan EngkauDan berusaha menjadikan sifat-sifat baikmu ada pada peribadinyaDan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidupSehingga hidupnya tidak sia-sia
Seseorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdasSeseorang yang tidak hanya mencintaiku, tapi juga menghormatikuSeorang yang tidak hanya memujaku, tetapi juga boleh menasehatikuSeseorang yang mencintaiku bukan kerana fisikku, hartaku atau statusku tapi karena Engkau
Seorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasiSeseorang yang membuatku merasa sebagai lelaki shalehah ketika aku berada di sisinyaSeseorang yang boleh menjadi pembantu sang nahkoda kapalSeseorang yang boleh menjadi penuntun kenakalan balita yang nakalSeseorang yang boleh menjadi penawar bisaSeseorang yang sabar mengingatkan saat diriku lancang
Ya .. Rabbi ... ...Aku tak meminta seseorang yang sempurnaHingga aku dapat membuatnya sempurna di mataMuSeseorang yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnyaSeorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannyaSeseorang yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannyaSeseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya lebih hidup
Aku tidak mengharap dia semulia Fatimah Radhiyallahuanha, tidak setaqwa Aisyah Radhiyallahuanha, Pun tidak secantik Zainab Radhiyallahuanha, apalagi sekaya Khodijah Radhiyallahuanha.Aku hanya mengharap seorang akhwat akhir zaman,Yang punya cita-cita mengikuti jejak mereka,Membangun keturunan yang soleh,Membangun peradaban,dan membuat Rasulullah shallahu'alaihiwasalam bangga di akhirat
Kerana aku sedar aku bukanlahorang yang semulia abu baker Radhiyallahu,Atau setaqwa Umar Radhiyallahu, pun setabah Ustman radhiyallahu,Ataupun sekaya Abdurrahman bin auf Radhiyallahu, setegar zaid RadhiyallahuJuga segagah Ali Radhiyallahu, apalagi setampan Usamah Radhiyallahu.Aku hanyalah seorang lelaki akhir zamanyang punya cita - cinta
Ya ... .. Rabbii ... ....Aku juga meminta, Jadikanlah ia sandaran bagikuBuatlah aku menjadi ikhwan yang dapat membuatnya banggaBerikan aku hati yang sungguh mencintaiMu sehingga aku dapat mencintainya dengan sepenuh jiwaku
Berikanlah sifat yang lembut, sehingga auraku datang dariMu
Berikanlah aku tangan sehingga aku mampu berdoa untuknyaBerikanlah aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak kebaikan dalam dirinyaBerikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana,Mampu memberikan semangat serta menyokongnya setiap saat
kokohnya benteng tidak boleh dibina dalam semalam, namun bisa hancur dalam sedetikKota Baghdad tak dibangun dalam sehari, namun bisa hancur dalam sekejap
Perkahwinan tak dirajut dalam pertimbangan sesaat, namun bisa saja terberai dalam sesaatPernikahan, bukanlah akhir dari sebuah perjalananTapi awal sebuah langkahOleh itu, jadikanlah kelak perkahwinan kami sebagai titianUntuk belajar kesabaran & ridho-Mu, ya Rabbi
Dan bilamana akhirnya kami berdua bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan:"Betapa Maha Besarnya Engkau kerana telah memberikan kepadaku pasangan yangdapat membuat hidupku menjadi sempurna ".
Aku mengetahui bahwa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepatDan Engkau akan membuat segalanya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan ....
Astaghfirullah, Wallahu'alam bisshowab
Dari ikhwan yang memerlukan keampunan Allah azzawajalla, dan mengharapkan doaku dikabulkannya untuk mendapatkan isteri yang solehah.

0 comments:

doa..


pesan utk remaja