BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.........

..

..

Wednesday, July 23, 2014

AKU DAN KITA SEMUA NAK BERUBAH??

teman-teman,
kenapa diri ini susah nak berubah, kenapa diri ini susah nak keluar dan hijrah dari hidup yang sudah. Puas hati memujuk, nafsu ini tidak tunduk.
aku nak berubah...tapi kehidupan lamaku tak ku lepaskan. aku tak keluar dari hiidup ku yg dulu. aku xusaha sungguh2..hingga hati yang dulu bersemangat nak berubah mula luruh. NAFSU mula berkuasa dan berterusan menyuruh.

teman-teman,
aku dan kita semua nak berubah,
aku nak berubah!! tapi aku gelojoh..semua benda aku nak buat dalam satu masa. semua benda aku nak tukar. pakaian aku, percakapan aku, penampilan aku, semua yang dulu nak aku buang. sedang aku terlupa bahawa aku manusia yang terpenjara dengan kehidupan lalu. tidak ada manusia yang baru bangkit dari kesakitan boleh terus berlari dalam kekuatan. pastinya perlukan masa, perlukan hari demi hari untuk sembuh. begitu juga hati ini, dulu hati ini sakit!! tidak dirawat!! apa bisa sembuh dalam sekelip mata?? ianya perlukan masa!! langkah demi langkah!! aku lupa!! aku lupa!!

teman-teman,
aku dan kita semua ingin berubah!!
tapi kita kurang mujahadah. ada harinya kita menangisi kesilapan yang sudah, menadah tangan memohon keampunan Allah, melerai hati dengan taubah. tapi kita tak cukup gagah...hati kita lemah, iman kita selalu kalah, kita ulang semula kesalahan yang sudah-sudah. bila terhantuk kita sedar semula, mohon keampunan Allah. tapi kita tak MUJAHADAH...kita ulang lagi tanpa sedar hati kita makin sakit dan parah!!

teman-teman,
aku dan kita semua ingin berubah!!
kita risau kita hilang kawan. kita risau kita hilang keseronokkan. tapi kalau kita tak berubah dari kehidupan lalu, ada kita risaukan diri dan hati kita?? ada kita risau nama kita tersenarai atau tak dalam syurga?? atau kita nak biar nama kita dalam senarai neraka?? kawan-kawan, sampai bila!! kita nak suka2!! tanda kiamat dah banyak yang menyapa!! sampai bila kita nak suka2, bala Allah bermacam-macam dah melanda!! dah tak ada masa!! dah tak ada masa!! jika kita tinggal sendiri dalam hijrah ini, percaya dan yakin kita sedang menuju sesuatu yang amat baik!! Allah MAHA PENCIPTA. Dialah sumber gembira, Dialah sumber bahagia, Dialah sumber segalanya. ALLAH MAHA ESA.
.: Ayuh Mulakan langkah pertama hijrah :.

0 comments:

doa..


pesan utk remaja